Vertrouwen opbouwen door ondubbelzinnig handelen

Vertrouwen opbouwen door ondubbelzinnig handelen

We handelen op ondubbelzinnige wijze, om vertrouwen tussen ons en onze stakeholders op te bouwen. We communiceren over onze uitdagingen, onze prioriteiten en onze vooruitgang op het gebied van MVO.
We delen informatie over onze producten op onze websites en in de winkel. We geven de plaats en voorwaarden van vervaardiging van onze producten, we publiceren onze lijst met leveranciers/de informatie over onze toeleveringsketen en we lichten onze benadering op het gebied van sociale en ecologische conformiteit toe.
We leggen ons ontwerp en onze normen voor de producten uit: de maatregelen op het gebied van kwaliteit, de keuze van de materialen, het vermijden van chemische stoffen. Onze verkoopteams zijn afgestemd op dit beleid en fungeren als informatiepunt ter zake voor onze klanten. We luisteren in de winkel en op sociale media/digitale netwerken naar de vragen van onze stakeholders over onze producten. We informeren onze klanten, dienstverleners en andere stakeholders over het gebruik van hun gegevens (bewaren en gebruik van persoonsgegevens, beveiliging van bankuitwisselingen).

Samen bereiken we meer
Gezondheid, onderwijs, tewerkstelling en welzijn: dit zijn de domeinen waarbinnen de medewerkers van Kiabi mensen kunnen helpen via de Stichting KIABI. Klik op de foto om alle acties van onze Stichting te ontdekken.

Kantoor van ecologische en sociale conformiteit in Hongkong

Sinds 2012 voert ons conformiteitsteam regelmatig audits uit om de arbeidsomstandigheden en de veiligheid te evalueren in de fabrieken aan wie wij ons werk uitbesteden. Het team bepaalt wat kan worden verbeterd opdat de werknemers zich meer kunnen ontplooien op het werk en in hun privéleven, maar ook wat kan worden gedaan om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. We letten bijvoorbeeld op de sortering en de etikettering van chemische producten, we controleren de brandbestrijdingsapparatuur en of de veiligheidsnormen in de fabrieken worden gerespecteerd. We controleren ook of de leverancier beschermingsmiddelen (handschoenen, masker, helm, enz.) geeft aan elke werknemer wiens werk als risicovol wordt beschouwd.

Opstellen van een gedragscode voor leveranciers en een ethische code voor de medewerkers van Kiabi.

De ethische code spoort de medewerkers van Kiabi aan om conformiteit en ethisch handelen te bevorderen en om de commerciële belangen van alle stakeholders van het bedrijf te beschermen. De code licht goede handelingen en praktijken toe om een sociaal en duurzaam bedrijf te worden. Deze beschrijft ook verwachtingen op het gebied van de houding die de medewerkers van Kiabi dienen aan te nemen in hun dagelijkse beslissingen en in hun relaties met andere medewerkers of stakeholders.
De ethische code bevestigt ons engagement ten opzichte van de strijd tegen corruptie en is opgebouwd rond 5 prioriteiten:

  • 1. Juiste keuze en waardering van leveranciers
  • 2. Verbod op belangenconflicten
  • 3. Engagement op het vlak van corruptie
  • 4. Strijd tegen het witwassen van geld
  • 5. Strijd tegen het betalen van steekpenningen

De leveranciers ondertekenen ook een gedragscode die een kader creëert voor onze eisen inzake het verbod op kinderarbeid en de strijd tegen elke vorm van discriminatie, die veiligheid bevordert en die een kader biedt voor de werkuren, het loon, respect voor het milieu, enz. Alle leveranciers moeten deze richtlijnen volgen, ze worden elk jaar tijdens niet aangekondigde audits bezocht. Deze audits worden uitgevoerd door onze dienst van sociale en ecologische conformiteit die is gevestigd in Azië.

In 2018 werd 100% van onze 142 rechtstreekse actieve leveranciers gecontroleerd op sociaal gebied, wat neerkomt op 270 fabrieken.
In geen enkele fabriek was er sprake van gedwongen arbeid of kinderarbeid.

Hier zijn al onze leveranciers. Om hen te raadplegen:

Hulp nodig?